torsdag, september 04, 2008

Öppna förskolan, Ultraljud och MVC.

Ja, dagen har varit fullbokad, vilket faktiskt har varit väldigt skönt. Vi klev upp och åt frukost. Sen klädde vi på oss och kilade direkt till öppna förskolan. Va riktigt trevligt där och barnen hade toppen kul. Vid 11 började vi traska hemåt för att äta lite lunch innan det var dag för mig att åka iväg till stan på ultraljud. Doktorn var toppen bra och visade återigen hur han mätte huvudet, lårbenen osv. Han visade hjärtat med kammare och förmak och ryggrad och kotor. Han gick helt enkelt igenom hela lilla liten för att kolla så att h*n växer som h*n ska. Och allt var verkligen toppen. Sen fick vi reda på vilket kön det är på liten oxå, ja jag fick även se då det syndes jätte tydligt. Men eftersom min kära mor inte har bestämt sig för om hon vill veta vad det är för kön på liten så vill jag inte skriva det här då hon läser min blogg. Så ni som vill veta får helt enketlt fråga så berättar jag någon annanstans. Sen åkte jag direkt till öppnaförskolan eftersom thomas var där med barnen under tiden. Och dom hade inte saknat mig ett dyft. =)

Hur som helst, jag satt där ett tag och drack lite te och snackade skit med titti och stefan medans ungarna lekte.
Så efter en timma var det dags för mig att kila över till andra sidan korridåren eftersom jag hade tid på MVC hos margareta oxå. Vi pratade lite om graviditeten, jag berättade att vi hade gjort könsul osv. Sen mätte vi magen, 27cm (jag tyckte det lät jätte långt eftersom jag bara är i vecka 25 men hon förklarade att mitt blygdben sitter ganska långt ner oxå så det blir lätt så att måtten blir stora då eftersom "magen" är lång. Sen kollade vi järn och blodsocker. Järnet låg på 134 så jag behöver inte äta några piller eller nått och sockret låg på 5,4 vilket var prima =)

Hjärtljuden på liten var 128. Ni kan ju alltid gissa på om det är en kille eller tjej. Det sägs ju att man kan säga det beroende på om bebisen har höga eller låga siffror :P

Nehepp, nu ska jag sätta mig i soffan och titta lite på tv innan jag ska sova, juste, har tvättat idag så jag ska lägga undan tvätten först oxå.

Well natti

ciao

MissComplicado^^

Inga kommentarer: