söndag, september 07, 2008

Helgen som gått.

Ja, det var ju full rulle hela helgen, vilket har varit toppen kul och skönt. I fredags så gick jag och barnen till skärholmen för att köpa lite fix till bröllopstårtan. Väl där så mötte vi upp min mamma och mina småbröder, och Liv var överlycklig över att träffa sin älskade mormor så klart =)
När vi hade traskat omkring å fixat det vi alla skulle fixa så åkte vi hem till mamma eftersom planen var att äta lunch där.

Och lunch blev de, ungarna var fenomenala på att äta, så pass att jag och mamma fick värma extra mat för att bli mätta själva, haha. Viktor smällde i sig 4 pannkakor och alla andra ungar fick i sig 3 var. Haha, helt hysteriskt med tänke på att den äldsta inte ens hunnit fylla 4år :P

När vi sedan kom hem på kvällen så stod erika och andreas utanför våran port och väntade på oss och vi kilade in och lagade lite mat. Det blev tacos, var toppen gott även om jag mest åt grönsaker :P
Vi avslutade kvällen med att spela lite sällskapsspel efter att barnen hade somnat.

På lördagen så släpade vi med erika och andreas ut på en liten promenix. Blev ingen jätte runda direkt eftersom dom skullr göra sig i ordning för att åka iväg på andreas systers bröllop (det var därför dom nu var i sthlm) Så vi åt lite lunch tillsammans och sen när dom åkt iväg och barnen somnat så satt jag och thomas och bara varvade ner en stund.
Vi funderade lite på vad man skulle kunna hitta på när barnen vaknat eftersom det regnade, mycket och länge, ja nästan hela dagen förutom ett par timmar på förmiddagen. Men hur som helst. Det blev inne lekar tills middagen och efter den så drog vi på barnen stövlar och regnkläder och thomas gick med dom till parken. Jag kan säga så mycket att det var väldigt glada men väldigt blöta barn som kom hem nån dryg timma senare =) För er som vill se så finns det bilder på min bilddagbok.

Ja och nu är det söndag och erika och andreas har åkt hem, redan på morgonen förövrigt. Och det blir en riktigt lugn och mysig dag kan jag lova. Just nu sover barnen och jag sitter här och uppdaterar bloggen till er läsare medans thomas tittar på ett avsnitt med csi.
Och på eftermiddagen blir det lite småstädning och lite bröllopsplanerande.

Jag har säkert glömt endel men jag kan inte skriva en hel novell heller :P det blir ju långt endå. hehe

Jo juste, vi ska få en liten flicka, precis som jag sagt hela tiden. Läskigt att vara så säker men det har jag verkligen varit och nu fick jag min känsla bekräftad på ultraljudet i torsdags. Våran minsta lilla brutta :P Kommer förmodligen att bli en Vinga eller en Sol, så vida hon inte ser ut som en Svea eller nått hahahaha.

Nej, nu ska jag sätta mig och dricka mitt kaffe som karln så snällt kom med.
Ciao

MissComplicado^^

3 kommentarer:

Kupala sa...

Den här helgen har flygit iväg faktiskt, skönt att vi har plannerat en bröllopsmiddag iaf :) Alltid nått :P

Pöss

Anonym sa...

Hej vännen! Va roligt med en liten tjej =) Snart är det dags för er stora dag, var det den 12:e ni skulle gifta er?? Massa Kramar

Anonym sa...

Hej! Så roligt att ni ska få en flicka till! =)
Jag tänkte höra om jag kunde få lösenordet till din bilddagbok?
Hoppas allt är bra med familjen! Och lycka till med allt bröllopfixande! =)

/Sara (zarisen på fl)