lördag, augusti 30, 2008

Lördag, promenad dag.

Idag har vi gått en jäkla massa =) Den underbara stegräknaren stannade på 18 650 steg idag. Och jag känner mig sjuuuukt duktig.
Vi promenerade till kungenskurva och traskade in på djuraffären å köpte en påse kattmat, sån där braig. Sen knatade vi in på ica kvantum och köpte lördagsgodis till barnen och en flaska mineralvatten.

Sen traskade vi hem och åt pasta med skinksås till lunch. Barnen var trötta och somnade ganska fort. Sen drack jag och thomas lite kaffe och tog det bara lugnt.

På eftermiddagen så gick vi ut en gång till, en långis då oxå. Var sjukt skönt och det känns jätte bra att ha gått riktigt ordentligt idag. har räknat ut att vi har gått ca 1,3 mil idag. helt okej faktiskt =)

Thomas har förövrigt kommit hemsläpandes med en "nästan gizmo kopia" lite mindre vit i ansiktet bara men annars lika lurvig och grå. Jag blev arg först men han lovade att ta allt ansvar och då gav jag med mig. Sjukt söt var han den lilla ulltotten. Så ja, vad ska jag säga, tack vare en galen och knäpp sambo som inte berättar eller frågar mig innan han tar ett buslut så har vi nu en liten zorro här hemma. En kompis till zigge som sambon vill att det ska stavas. Jadu. Välkomna till familjen små liv är allt jag kan och vill säga. Jag är kär fast att jag inte vill.

Nu sover iaf tristan och liv sitter hos thomas och pratar i ett, hon kan nog inte vara tyst den där ungen. Seriöst.

Tänkte ta och göra mig en kopp te och få magsår på våra grannar som har fest och spelar musik på sån volym att man skulle kunna tro att dom festar i vårt sovrum.
Iiiihh. Galen blir man ibland. Man får hoppas att dom tänker gå ut på krogen sen, då blir det iaf tyst om ett tag =) Inte ens bra musik =)

Men men, te nu.

ciao


MissComplicado^^

Inga kommentarer: