fredag, augusti 29, 2008

Jag älskar kvällar....

Kvällen är nog den bästa tiden på dygnet tror jag. Barnen ska strax sova och då vet man att det blir lugn och ro. Allt är stilla utanför fönstret och lugnet lägger sig över mig.

Vi gick iaf en promenad idag oxå. Trots att det regande hela förmiddagen och nästan hela eftermiddagen. Vi gick först till Ikea och kollade lite på ett schyst data bord, jag hittade iaf ett för 495kr som var lagom stort (140cm långt) och dessutom i samma
träslag/lackning som våran tvmöbel. Kan inte bli bättre =)
Hittade två datastolar oxå som skulle passa perfa för 395kr st. Så vi får väl se om vi tar en tripp till Ikea igen i helgen.
Sen gick vi in på Ica Kvantum i Kungenskurva och köpte majrovor, morötter och kattsand. Tänkte göra en nyttig variant på korvgryta i morgon till middag och ikväll blir det morot, paprika och gurkstavar med dipp och bubbelvatten med smultronsmak =)

Visst låter det duktigt, synd bara att jag inte känner mig lika duktig. Eller det är klart att jag känner mig duktig men det är jobbigt att släppa allt som har med godsaker och läsk att göra. För jag vet att äter jag en muffins eller ett par godisbitar så har allt jag har gått varit åt helvete.

Juste har tvättat idag oxå, det var bra länge sen jag gjorde det när jag är själv hemma, annars brukar vi alltid pricka in det så att thomas är hemma så att man slipper släpa med barnen till tvättstugan. Men nu finns det inga tider på helgerna längre och eftersom thomas har jobbat mån-fre nu i 3 veckor så får man tvätta när det finns tid vare sig han är hemma eller inte. Men det gick iaf bra och nu har vi rena kläder igen =)

Stegräknaren står föresten på 11 600 och jag ska gå en sväng sen när thomas kommer hem så vi får väl se vart den stannar idag. Men det blir nog inte så extremlångt till eftersom jag bara ska gå och hämta ett paket och så.

Nehepp, nu ska jag sätta på barnen pyjamas och borsta tänderna, sen blir det välling och hopp i sängen.Iaf för Tristan, Liv brukar alltid få vara vaken om hon orkar tills thomas kommer hem så hon får säga godnatt å pussas å kramas lite, Tristan pallar aldrig att vara vaken hehe.
Nej nu börjar tristan skrika och vara allmänt odräglig så off we go =)





MissComplicado^^

Inga kommentarer: