fredag, augusti 29, 2008

Äntligen fredag

Jahapp, blev ingen upptatering igår eftersom jag var för trött helt enkelt men stegräknaren slutade på strax över 12 200. Helt okej tycker jag och jag tänkte absolut inte gå ut i regnet bara för att få ihop 2tusen steg till.
Jag och ungarna var till lekparken igår, med regnbyxor eftersom det var blött i sanden. Vi vafr ensamna på hela lekplatsen och det var knappt en själ ute. Blir väl så när det är lite mindre bra väder.

Idag är jag inte alls motiverad till att gå ut själv. Skulle vilja ha en promenad kompis men icke sa nicke. Jag får se till att dra mig iväg om en stund. Annars får jag väl pisk av thomas när han kommer hem ikväll för att jag knappt gått nått.

Kom på idag att det är exakt 14 dagar kvar tills emma cederquist försvinner för gott och ersätts av en eskilsson. Skumt som tusan tycker jag. Barnen fick sina bekräftelse papper för ett tag sen så dom heter redan eskilsson nu.
Jag är ensam kvar i 2 veckor till =)

Sigge verkar trivas här iaf, han har blivit en riktig liten mammagris redan nu precis som Gizmo var. Haha jag verkar ha den inverkan på missar =) Han går runt å skriker efter mig av och till och han ska ligga å sova på min mage eller uppe vid halsen. Ja en riktig liten mys helt enkelt. Kommer bli tråkigt om vi behöver lämna bort han, men vem vet vi kanske "kattnappar" honom ;P

Jaha, och vart ska man tvinga sig att gå idag då när humöret är skit och motivationen nere i botten. Funderar på Ikea kanske för att kolla på ett nytt databord där jag och thomas kan ha våra laptops. Ja och så stolar till då. Känns lite slodigt att ha dom vid vardagsrumsbordet. Ja, så får det nog bli, en tripp till ikea och några tusen steg rikare.
Jag ska göra mitt bästa, men det brukar bli bättre om man bara orkar ta sig utanför dörren... det jobbiga är att ta sig iväg liksom.

Se om jag kan lura T att titta på film med mig ikväll, inte för att jag vet vad jag vill se men ändå =) det brukar vara det minsta problemet.

Nej nu måste jag fylla flaskan med lite vatten och klä på mig och gå ut, annars blir det inte av, för 14.30 ska jag tvätta sen.

Ciao


MissComplicado^^

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag tycker att ni kan flytta till Dalarna så kan vi bli promenad kompisar =)