torsdag, augusti 21, 2008

Torsdag...om onsdag

Igår blev det mycket funderande och mycket livsändrande beslut. Efter frukost och fix så kilade jag och barnen till skärholmen och mötte upp mormor och småbröder. Där gick vi in på lindex och mamam handlade till mina bröder. Sen kilade vi vidare mot panduro eftersom vi skulle kolla på grejjer till våran bröllopstårta, men där hittade vi nästan ingenting så vi sket faktiskt i den iden. Vi åkte hem till oss och åt lite lunch och medans ungarna lekte som bäst så kollade vi upp tårtideer och sånt på nätet istället. Sen beställde vi det vi behövde ifrån kakburken.se istället. Tårtan kommer att bli toppen och lite till.

När mamma och mina bröder hade åkt hem så sov barnen en stund och jag pratade lite med erik. Han fick mig att inse något som jag sedan länge visste att jag helt enkelt mår skit pga min övervikt och att jag måste ändra mitt liv NU för att jag helt enkelt inte mår bra. Han gav mig tips och råd och skällde lite på mig, precis vad jag behövde. Tack vännen jag älskar dig!

Så nu har det införskaffats en stegräknare med bidrag från mammigull som även hon ställer upp för mig i denna frågan då hon vet hur mycket det betyder för mig och hon vågar säga till mig att jag väger för mycket för mitt eget bästa.
2 personer... mamma och erik. Det är bara ni som vågar vara ärliga och säga åt mig att jag måste gå ner i vikt för att må bra. För att kroppen ska må bra och för att hjärtat ska må bra. Alla andra säger att "du är fin som du är" och "du har ju fött två barn så vad förväntar du dig" osv osv. Men det är inte normalt att vara överviktig oavsett om man fött barn eller inte. Och hur det än är så vägde jag ju faktiskt 85 kilo redan innan jag blev gravid och även det är ju överviktigt.
Så nu orkar jag helt enkelt inte må dåligt längre, jag vill sova bättre, jag vill vara piggare, jag vill orka mera, jag vill ha bättre humör, bli mer positiv och kuna leka ordentligt med ungarna. Men framför allt vill jag må bra med mig själv och min självkänsla och psyke. Och den gemensamma nämnaren? ett hälsosammare liv utan sockerlaster och utan övervikt.

Here I come, det kommer att bli ett helvete men förmodligen även det bästa jag någonsin har gjort. Klarar jag det? Jo förhoppningsvis med eran hjälp och lite sparkar i rumpan ibland =)

MissComplicado^^

1 kommentar:

Anonym sa...

Klart att di fixar det tjejen, vi inför projekt "new life" tillsamamns =)