onsdag, augusti 27, 2008

Onsdag

Jahapp, en liten kort uppdatering om idag. Thomas började senare idag så jag knatade iväg till kungenskurva (den långa vägen) eftersom jag har gett mig tusan på att jag ska gå absolut minst 12 000 steg varje dag. Så alltså, frukost och sen promenad. Blev 11 000 steg bara på den promenaden. Väl hemma åkte thomas till jobbet och jag pysslade lite här hemma, dammsög och sånt. Till Lunch fixade jag lite kassler med ris och grönsaksblandning (ris, paprika, squash, annanas) och sen en grönsallad till.

Skruvade ihop klösmöbeln till sigge också. Han blev nöjd iaf. =) Annars så har liv bjudit på mat som hon gör ganska ofta nu för tiden. Sötnöt den ungen. Hon börjar bli så himla stor och pratar med längre meningar hela tiden, i början var det med 2-3 ord och nu kan det bli 4. Helt knäppt hur fort det går.

När thomas kom hem så åt vi middag, Köttfärssås m majs, lök och morötter i och sen fullkornspasta och sallad till. Liv smällde i sig två stora portioner =)
Sen gick vi faktiskt ut allihopa på en liten kvällspromenad, stannade till i parken en sväng eftersom livstumpan ville gunga och så gick vi in på ica och köpte lite frukt å grönsaker, går åt som tusan här hemma nu hehe. Väl hemma så kikade jag på stegräknaren och vips så hade jag lagt till 3000steg. Så slutresultatet idag blev 14 071. Helt okej tycker jag. =)

Veckorna går himla fort nu, bara två dagar kvar och sen är det helg igen. Ska faktiskt bli ganska skönt med helg. Tvättdag på fredag. Och en massa promenader i helgen.

Ska försöka gå ut med barnen på en långpromenad direkt efter frukost imorgon oxå om alla mår bra vill säga. Tristans mage spökade ju endel idag men vi får se. Ut ska jag om jag så ska gå alla steg efter att thomas kommit hem imorgon kväll =)

Nu blir det lite te och mys i soffan innan det blir dags för sängen.

Kram och natti

MissComplicado^^

2 kommentarer:

Anonym sa...

Bra jobbat med långra promenader =D

Anonym sa...

Tack =D Jag är helt chockad själv, men så himla glad! Ska bli så underbart! 2:a Maj gifter vi oss, då blir vi herr & fru Roos..Kramar